
 
 
Kaebus nr 560 
Pressinõukogu otsus 25.03.2015 
 
Kanal 2 ei rikkunud head ajakirjandustava  
 
Pressinõukogu arutas SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks (SAPTK) kaebust 23. 
veebruaril 2015 eetris olnud Kanal 2 saate „Kuidas peatada Putin?“ peale ja otsustas, 
et Kanal 2 ei rikkunud head ajakirjandustava. 
 
Saade räägib Venemaa tegutsemisest naaberriikides, kus saates esinenud ekspertide 
väitel rahastatakse erinevaid gruppe ja organisatsioone, et nad õhutaksid vaenu ja 
levitaks Venemaa propagandat. 
 
SAPTK kaebas Pressinõukogule, et saates loodi tõele mittevastav kuvand, nagu oleks 
SAPTK-il varjatud suhted Venemaa võimuringkondadega ja nagu tegutseks SAPTK  
Venemaa propagandainstrumendina Eestis ning nagu saaks SAPTK Venemaa 
võimuorganitelt rahalist toetust. SAPTK leiab, et saatega on loodud neist moonutatud, 
eksitav ja head nime kahjustav kuvand, mis ei vasta reaalsusele. Kaebaja ei ole rahul, 
et neile ei antud kommentaarivõimalust samas saates. 
 
Kanal 2 vastas Pressinõukogule, et saates käsitletakse Venemaa ja president Putini 
välispoliitilist tegevust ja üldistavalt Venemaa mõjutustegevust ja selle erinevaid 
võtteid naaberriikides. Kanal 2 märkis, et saates ei ole ära toodud ühtegi konkreetset 
organisatsiooni, keda saates esinejad silmas on pidanud. Kaadrid SAPTK-i poolt 
organiseeritud sügisesest meelevaldusest illustreerivad kooseluseaduse Riigikogus 
menetlemise ajal ühiskonnas toimunut.  
 
Pressinõukogu otsustas, et Kanal 2 ei ole eksinud ajakirjanduseetika koodeksi vastu. 
Kuigi saates näidatakse kooseluseaduse vastu korraldatud meeleavaldusi, ei viita 
ükski saates esinenud ekspertidest SAPTK-ile.  
 
 
 
Pressinõukogu esimees Jevgenia Värä 


