Veel mõned sõnad Sirbi kallutatusest

Eelmises postituses kirjutasin sellest, kuidas Sirbi peatoimetaja Ott Karulin keeldub avaldamast minu ja Toomas Vooglaidi artiklit, mis vaatleks kriitilise pilguga väidet, nagu oleks Eesti Vabariigil inimõigustest tulenev kohustus kooseluseaduse vastuvõtmiseks. Lisan juba kirjutatule veel ühe repliigi, mis kinnitab minu eelnevalt väljendatud väiteid Sirbi kallutatusest.

Nimelt juhiti eile minu tähelepanu asjaolule, et reedeses Sirbis on avaldatud juba järgmine kooseluseaduse läbisurumist pooldav artikkel, mis kannab pealkirja “Kooseluseadus ja liberaalse rahvusriigi paradoks” ning mille autoriks on Aro Velmet. Sealjuures on irooniline asjaolu, et kuigi mina ise Sirbis sõna ei saa, saab sõna Velmet, kes mainib minu nime ei vähem ega rohkem kui 16 korral ning kelle tekst kujutab endast otseselt minu (väidetavate) positsioonide kriitikat.

Keeldumist meie artikli vastuvõtmisest põhjendas hr Karulin väitega, et Sirp eelistab anda sõna uutele häältele, “kes pole muudes väljaannetes oma seisukohti juba väljendanud”. Ometi on Aro Velmet sel teemal muudes väljaannetes oma temaatilisi seisukohti korduvalt väjendanud, hiljuti pikas artiklis, mis avaldati ERR-i uudisteportaalis (varem nt Postimehes). Seega ei anna Sirp sõna mulle, küll aga annab seda neile, kes soovivad minu seisukohti kritiseerida – isegi, kui nad on oma seisukohti varem sel teemal korduvalt väljendanud.

karulin

Millest tuleneb hr Ott Karulini kallutatus homoteema käsitlemisel?

Niisiis nähtub jällegi Sirbi näotu kallutatus ning vassimine seonduvalt selle eitamise ja varjamisega. Igal juhul on põhjendatud küsimus, kas on vastuvõetav, et riiklikult rahastatud kultuurilehe peatoimetajaks on isik, kes ei suuda olla üle oma isiklikest eelistustest ja kalduvustest ega suuda kohelda respektiga neid inimesi, kel on tema omadest erinevad seisukohad.

Seejuures jääb õhku küsimus, millest hr Karulini selline kallutatus tuleneb?

Kui meie positsioone püütakse diskrediteerida viitega meie poolt täiesti mittevarjatud asjaolule, et oleme kristlased, siis võiks ju ka teine pool öelda avatult välja väga olulised asjaolud oma tausta kohta, sh selle, milline on nende suhe nn homo- või biseksuaalsusega – see kehtib nii Ott Karulini ja Aro Velmeti kui ka võrdõigusvolinik Mari-Liis Sepperi ja Eesti Inimõiguste Keskuse juhataja Kari Käsperi kohta.

Siis oleks kõigile pilt selgem ja mitte ainult ühepoolselt – see oleks mäng avatud kaartidega, aus ja härrasmehelik.

2 Responses to Veel mõned sõnad Sirbi kallutatusest

  1. avelmet says:

    Tervist,

    Olgu öeldud, et ma pole selle artikli suhtes hr. Karuliniga suhelnud, sotsiaalia küsimuste jaoks on Sirbis oma toimetaja. Hea meelega mängin avatud kaartidega – mul puudub isiklik suhe “nn” homo- ja biseksuaalsusega, kui välja arvata see, et kindlasti on mu tutvusringkonnas nii homo-, hetero-, kui ka biseksuaalseid inimesi, nagu kõigi inimeste tutvusringkonnas, isegi kui nad seda ise ei teadvusta. Ma saan aru, et teie vihje käis isikliku orientatsiooni kohta, mis minu meelest ei puutu eriti asjasse – aga uudishimu rahuldamiseks võite siis teadmiseks võtta, et ma identifitseerin ennast heteroseksuaalsena. Elan küll abieluvälises kooselus, mistõttu on mul tõepoolest isiklik huvi kooseluseaduse vastu.

    Kõike head,
    Aro.

    • vooglaid says:

      Tänan kommentaari eest. Küsimus ei ole muidugi uudishimus kellegi eraelu suhtes, vaid selles, milline on kellegi positsioonide taust. Kui Teile aga tundub, et abieluvälises suhtes elades on midagi olulist puudu, siis on mul lihtne soovitus: kosige oma väljavalitu ära. See on tegelikult aumehelik ja väärikas lahendus – mees võtab naise ees vastutuse ja tõotab jääda tema kõrvale mitte seniks, kuni tuju on, vaid nii headel kui ka rasketel aegadel, kuni surm lahutab.

Leave a Reply

