Riigikogu liige: Heino Nurga tagandamine EELK õpetajaametist on seaduslik

Ajalehes Eesti Kirik on avaldatud juristist Riigikogu liikme Erik Salumäe artikkel pealkirjaga “Euroopa õigus austab kirikute kaadrivaliku põhimõtteid”. Salumäe  asub võrdse kohtlemise seaduse §-ile 10 toetudes seisukohale, et EELK otsus hiljuti Geikristlaste Kogu asutanud Heino Nurk vaimuliku ametist tagandada on igati õiguspärane. Artikli kokkuvõttes seisab:

“Geikristlaste Kogu põhikirjaline eesmärk – taotleda seksuaalvähemustele võrdseid võimalusi usulistes ühendustes – välistab olulistes küsimustes lähtumise EELK kirikukogu vastuvõetud seisukohtadest. Kuna konsistoorium peab ühemõtteliselt lähtuma kiriku kõrgeima organi poolt otsustatust, oli 5. oktoobri otsus Gei kristlaste Kogu juhatusse kuuluva Heino Nurga vaimulikust ametist tagandamise kohta igati õiguspärane ning täies kooskõlas mitte ainult kirikuõigusega, vaid ka Euroopa Liidu ja Eesti õigusaktidega.”

Saab olema huvitav näha, millisele õiguslikule alusele toetudes kavatseb Heino Nurk EELK otsuse vaidlustada.

3 Responses to Riigikogu liige: Heino Nurga tagandamine EELK õpetajaametist on seaduslik

  1. Heino Nurk says:

    Austatud Varro Vooglaid!

    Teie uudishimu jääb rahuldamata, sest ma ei kavatse oma tagandamist vaidlustada. Olen seni kõigile küsijatele avalikult öelnud, et ma kavatse kohtuteed käia, lisades küll, et see võimalus ei ole täielikult välistatud. Ühe näitena ütlen, et esimese olulise tähtaja olen juba ületanud: kirikukohtule oleks mul täna pidanud juba avaldus olema esitatud.
    Kunagi mind kutsuti ja seati sellesse ametisse. Ainus võimalus pärast tagandamist sinna naaseda minu jaoks on oodata järgmist kutset.
    Palun lõpetage provokatsioonid, st. oma ettekujutuste esitamine minu kavatsuste pähe. Palun võtke minuga otse ühendust aadressil heino.nurk@eelk.ee, olen Teiega valmis silmast silma kohtuma ja vestlema, kuid palun lõpetage tegevus, mille nimi on tagarääkimine.

    • vooglaid says:

      Ma ei ole kunagi väitnud, et Teil on kindel plaan kohtusse pöörduda. Olen vaid öelnud, et selliselt on tegutsenud paljud homoaktivistid paljudes riikides ning et seetõttu mind ei üllataks, kui Te toimiksite samal viisil. Mitte kuigi ammu kirjutati meedias järgmine lõik, mis andis samuti alust arvata, et EELK poolt Teie vaimulikuametist tagandamise otsuse vaidlustamine kohtus ei ole sugugi välistatud (eristus Teie isiku ja GKK vahel on muidugi jabur, sest need kaks langevad ju paljuski kokku, nagu nähtub nt viimase juhatuse koosseisust):

      Nurk andis ka mõista, et kuigi temal isiklikult pole kirikuga kohtusse minemiseks põhjust ja ta ei soovi kiriku mainet kahjustada, võib geikristlaste kogu seda siiski teha. “Kui organisatsiooni tasemel otsustatakse see asi üles võtta ning kõik need juriidilised sammud läbi käia, siis ma ei ole kindel, kas ma tagasi põrkun,” ütles ta.

      Minu e-posti aadress on avalik ja kui soovite minuga millestki rääkida, siis võite mulle kirjutada – vajadusel võib ka kohtuda. Oma teada ei ole ma tagarääkimisega tegelenud, vaid olen lihtsalt kommenteerinud avalikke sündmusi.

      Teie võiksite aga lõpetada kristliku õpetuse väärastamise ja kristlaste lõhestamise kristliku moraaliõpetuse osas. Meil kõigil on pahed ja puudused, aga kristlik elu tähendab nendega võitlemist ja nende ületamist, mitte nende õigustamist iseenese ja kõigi teiste silmis. Kui Te ei soovi Kiriku õpetust oma elus järgida, on Teil võimalik kristlikust usust lahti öelda. Alatu on aga püüdlus kristliku usku väärastada selleks, et mahutada selle raamidesse oma soovimatust seda tunnistada.

  2. Heino Nurk says:

    Hr Vooglaid,
    Võime siinkohal jutu lõpetada, sest ma keeldun järgimast Teie direktiive.Me ei ole ilmselt ühte usku.

Leave a Reply

